BL630ELAA56RCKANMY-10509020

Monday, August 23, 2010

Cerita Mendarat di Bulan adalah palsu?

Pada tahun 1969, pesawat Apollo 11 telah berjaya membawa dan mendarat manusia untuk pertama kalinya di Bulan. Sejak dari sekolah rendah lagi kita diperkenalkan dengan astronaut dengan nama Niel Amstrong, Buzz Aldrin,dan Michael Collins. Peristiwa ini semestinya menjadi suatu titik tolak bagi kemajuan angkasalepas kita, dan mungkin selanjutnya penjelajahan ke planet Mars. Namun sayang,setelah lebih dari tiga dekad, masih terdapat keraguan tentang peristiwa itu. Terdapat terlalu banyak alasan untuk menidakkan berlakunya peristiwa ini. Era tahun 1969 merupakan masa dimana perang dingin antara Uni Soviet dan Amerika belum berakhir. Mungkin karena cita-cita untuk memenangkan perang dingin inilah yang membuat pihak Amerika kemudian membuat suatu "misi" dengan sebuah projek meganya yang ‘naik ke bulan’. Ini juga mungkin kerana Amerika cemburu dengan kejayaan Soviet mengeliligi dunia di angkasa lepas dengan Vostok 1 – Yuri Gagarin. Persoalannya sekarang ialah, adakah Pendaratan ke bulan oleh NASA itu benar-benar berlaku?Pada 15 Februari 2001,American Fox TV Network menayangkan sebuah program yang disebut Conspiracy Theory : Did We Land on the Moon? (Teori Konspirasi : Apakah Kita sudah Mendarat di Bulan?).Mitch Pileggi,seorang aktor dalam film X-Files,memandu acara satu jam ini, menyatakan bahawa NASA telah memalsukan seluruh projek Apollo ke Bulan,dengan membuat lakunannya di Studio.
Namun,mitos ini hanya diyakini sedikit orang di Amerika.Berdasarkan survey Time pada tahun 1995 dan Gallup pada tahun 1999, yakni hanya sekitar 6% saja orang Amerika yang meragukan bahwa 12 Astronot telah berjalan di bulan.Ke-6% orang-orang yang meragukan hal itulah yang disebut sebagai mereka yang yakin tentang teori konspirasi.Mereka yang menganggap ini sebagai satu konspirasi diluar Amerika mungkin lebih banyak lagi, pada masa ini lebih banyak orang yang mempercayai mereka mengenai mitos tentang kepalsuan pendaraatan di Bulan yang dilakukan oleh NASA.CMIIW
Mereka tentunya mempunyai banyak bukti akan hal ini. Menurut mereka banyak beberapa hal yang aneh pada foto-foto yang dihasilkan oleh pihak NASA selama misi ke bulan.Diantaranya foto yang menunjukkan bendera seperti berkibar, padahal di Bulan tidak ada atmosfera dan angin.
Mereka juga menunjukkan bahwa dalam semua foto yang seharusnya dihasilkan para astronout sedang berada di permukaan Bulan yang hampa udara, mereka tidak melihat objek gambaran bintang-bintang dilangit yang gelap.
Mungkin kita juga meragukan tentang peristiwa Manusia mandarat di bulan ini kerana info berikut:Nel Armstrong bukan org pertama yang mendarat di bulan?Cuba baca ini
Fakta pertama
Amerika baru memperkenalkan TV hitam putih 12 inchi di pertengahan tahun 50-an … bbrp tahun kemudian (1969) Amerika melancarkan Appolo 11 ke bulan mustahil … !!
Fakta kedua
Tahap radiasi matahari di bulan cukup untuk membakar mahluk hidup, tapi pada masa itu Neil Armstrong cs, cuma menggunakan baju aluminium foil yang nipis dengan topi keledar yang berkaca – mustahil
Fakta ketiga
Jarak bumi ke bulan kira-kira 385,000 km, dengan teknologi dan bahan bakar ketika itu. Mereka tidak mungkin dapat pergi balik dengan mudah.
Fakta keempat
40 tahun setelah manusia pertama menjejakkan kaki ke bulan, hingga kini tidak ada susulan dan perkembangan lebih dari itu. Sedangkan foto asli pendaratan yang pertama itu susah didapati (kebanyakan dari Viking atau render 3d sahaja).
Fakta kelima
Di luar angkasa itu ada garisan namanya VanPelt belt, dan di tempat itu r, tahap adiasi sangat kuat, dan untuk mengelaknya.. roket yang membawa manusia itu harus di lapisi dengan lead. Dan baju astronout nya juga hendaklah dilapisi oleh lead . Dari foto Neil Armstrong yang berdiri sendirian, di kaca mukanya ada refleksi, ada imej jurugambar yang mengambil gambar..
Dalam foto tersebut juga tidak ternampak sebutir bintang pun. Bendera yang berkibar seperti ada angin, sedangkan dibulan tidak ada angin, vakum dan graviti adalah kurang. Dalam foto NASA tersebut juga tidak ada bekas daripada api roket yang kuat.
Dalam wawancara Neil Amstrong mengaku dapat melihat bendera Amerika berkibar semasa maningglkan bulan. Ini tidak mungkin berlaku kerena kemungkinan besar bendera tersebut telah hangut kerana api roket.
Bayang-bayang dalam foto juga menghasilkan imej yang bersilang seperti ada dua sumber cahaya. Tidak mungkin ada 2 matahari? Sehingga sekarangpun mana-mana stesen Tv di Amerika tidak memperolehi salinan video atau filem berkenaan peristiwa itu.
Banyak lagi fakta-fakta yang boleh menyangkal tentang peristiwa ini dan hanya akal yang waras boleh membezakannya.
Anda boleh baca maklumat yang lebih lanjut di sini:
Before we get into the issue of the Apollo moon landings, I would like to finally show evidence of NASA airbrushing out anomalies on the Moons surface. I have claimed since this website began in 1999 that NASA has been covering up what they have found and filmed on the Moon from lunar orbit and now I have the film evidence to back up that claim. For many years now I have been subjected to flaming from the pro-NASA fraternity, claiming that such evidence does not exist. Well, here’s your wake up call!

No comments:

Post a Comment

sila tulis apa-apa jak...Sila komen

Sila klik juak, news paper, politik dan apa-pa sia. ok!